Tab dig og få den krop, du gerne vil have

Mange, især kvinder, kender til, at man måske synes, kroppen har lidt for mange kilo, eller at kiloene måske sidder forkert. Det kan være, at man som så mange gange før har besluttet sig for, at nytårsforsættet skal være at smide nogle kilo. Det kan også være, at man har en fest eller en anden begivenhed i sigte, hvor man gerne vil have kroppen til at se lidt anderledes ud.

I mange tilfælde behøver det dog heldigvis ikke være en kæmpe omvæltning at komme tættere på den krop, man gerne vil have. Man kan sagtens tabe sig, uden at skulle på den helt restriktive slankekur.

Tænk over, hvad du spiser

Når alt kommer til alt, så handler det at tabe sig rigtig meget om, hvad man spiser, og hvor meget man spiser. Det meste er usundt i for store mængder, så selvom man har fået tudet ørene fulde med, at slik, chips og kager er usundt, kan man altså godt spise lidt af det i begrænsede mængder, selvom man er i gang med at tabe sig.

Samtidig bør man heller ikke bare spise løs af de såkaldt sunde madvarer, for det kan også være usundt, hvis man spiser det i for store mængder. Selvom man gerne vil have gang i sit vægttab nu, kan man altså risikere, at det tager lidt tid, før man kan se resultater, hvis man gerne vil have, at de skal være holdbare.

Det kan være frustrerende, men med den rette kost, kan man sørge for, at vægttabet er varigt – også selvom man giver sig selv lov til at spise søde sager engang i mellem.

Dyrk en form for motion

I kombination med den rette kost, hvor man tænker over, hvad man spiser, er det også godt at få sig rørt på den ene eller den anden måde. Man behøver ikke starte med hård træning hver anden dag, for så kan man måske hurtigt miste motivationen, fordi det virker uoverskueligt.

I stedet kan man starte med en daglig gåtur, hvor man måske hører god musik, en podcast eller en spændende lydbog. Hvis man kan overskue lidt mere motion og gerne vil have mere markerede muskler nogle steder på kroppen, kan man overveje at lave lidt decideret træning også.

Der findes masser af guides og videoer til øvelser, og ellers kan man også opsøge en, der kan give mere specifikke øvelser, der passer til ens behov.